środa, 6 października 2010

Próg alfy

Potrzebny był mi obrazek z przezroczystym tłem. Uruchomiłem GIMP-a, z obrazkiem wszystko poszło gładko, bo to nie pierwszyzna dla mnie, ale zwróciłem uwagę na opcję „próg alfy” (chodzi o „kanał alfa” umożliwiający tworzenie przezroczystych grafik). Do tej pory zostawiałem ustawienie domyślne, ale postanowiłem się dowiedzieć, co to jest.
Wpisałem więc w Google’u to, co w tytule tego postu.
Dostałem wprawdzie mnóstwo linków, ale musiałem je wyszukiwać między informacjami o progach do samochodów marki Alfa Romeo.
To zdarzenie jest uzupełnieniem do wczorajszego tekstu o metodzie kolejnych przybliżeń. Wydaje się, że sprawa jest prosta, po co kombinować, lepiej wpisać od razu „Sienkiewicz Henryk Latarnik ekranizacja”. To prawda, ale tak można szukać tylko rzeczy znanych. Tego, co nieznane, lepiej szukać metodą przybliżania. W następnym kroku wpisałem więc „próg alfy -romeo”.

Brak komentarzy: